Wednesday, February 17, 2010

Åse, Lindås, 16.02.2010

Tenkte jeg skulle se om jeg kunne finne igjen varsleren som blei sett i området for litt over en uke siden. Tok skiene fatt i nitiden og gikk fra rasteplassen og opp til det falleferdige småbruket på andre siden av "myra". Fant ingen varsler, men en flokk stjertmeis var på næringsøk og en spurvehauk fløy over området. Når jeg passerte området på hjemvei seinere på dagen, i 13-tiden, tok jeg samme turen over myra en gang til. Også denne gangen uten å se snurten av varsleren. Først når jeg var kommet meg i bilen og svingte ut på hovedveien i retning Knarvik og tok et kjapt blikk over vannet mot noen forholdsvis store graner litt ute på myra, så jeg en lys fugl i toppen av den ene av trærne.
Måtte kjøre tilbake til rasteplassen ved Trædalsvatnet for å kunne ta i bruk kikkerten å få bekreftet at det dreiet seg om varsleren. Fant også rester etter smågnagere ca. 150 meter fra rasteplassen, inne i et seljekratt. Så noe mat fanger den ihvertfall :-)

No comments:

Post a Comment