Friday, September 21, 2012

Laksand og vandrefalk ++



Regnværsstening når jeg setter utpå i Grunnosen



Storskarv, underarten sinensis, i Grunnosen


Storskarv, underarten sinensis, ved Toska



Heilo over Grunnosen



Laskand ved Kuneselva



Snøspurv på Sævrøy



Vandrefalk over Dalen, Litleskare


De siste par dagene har jeg fått meg et par turer i Øyane i Austrheim, sant Grunnosen.
Ingen lommer eller dykkere på plass enda, som forventet egentlig. Registrerte en ny art for området, en overflyvende heilo.
PÅ vei ut i Øyane i går, fant jeg en laksand ved utløpet av Kuneselva i Austrheimvågen. Kun andre gang denne arten er reistrert i kommunen. Ny art i Austrheim for meg. Fikk og fanget en storskarv, underarten sinensis, i flukt. Fotograferte også en sinesis ved Toskavegen.

Generelt lite fugl på farten, men allikevel glapp et par spennende unna. Kjedelig, men ikke så uvanlig, dessverre :-/


I går kveld fikk jeg registrert Dalens andre vandrefalk. Den sirklet over haugen litt lenger sør  noen runder før den tokj turen nordover og nesten rett over huset.



No comments:

Post a Comment