Wednesday, January 12, 2011

12 januar - Grunnosen, Austrheim

Meg og flytekamuflasjen

Siland i Grunnosen

Dvergdykker i Grunnosen

Dvergdykker i Grunnosen

Dvergdykker i Grunnosen

Fint vær og lite vind i dag. Fine forhold for å prøve flytekamuflasjen min igjen. Den har ligget i fred lenge nå, men skal brukes aktivt utover vinteren og våren. Dessverre var det en del mindre fugl i området enn det har vært tidligere i vinter, men allikevel nok til at jeg fikk tatt noen bilder. Hoppet uti på motsatt side av en holme der en dvergdykker var på fødesøk. Svømte rundt holmen og fikk tatt noen bilder som blei ganske bra. Hadde vært sjanseløs på å få noe lignende fra kajakken. Hadde fuglen på 2-3 meters hold, men bildene jeg fikk blei tatt på litt større avstand. Var uti i ca. en time og 45 minutter.

Verdt å nevne i dag, bl.a.:
tre dvergdykkere
to horndykkere
en smålom
en rødstilk
en sidensvans (kan ha vært flere. Hørte lyden av en mens jeg var inne i kamuflasjen.)
to havørn
en skjærpiplerke
35 gråhegrer

Trolig gjør jeg et nytt forsøk med kamuflasjen i morgen.

No comments:

Post a Comment