Thursday, September 30, 2010

30 september - Fedje



Gulbrynsanger ved Stormark

Tundragås over Stormark

Litt seint ute på Fedje i dag. Kom over med 12.30 ferga og da hadde alt vinden begynt å ta seg opp. Så veldig forstyrrende var den allikevel ikke. Egentlig en stille dag og ganske lite fugl å se. Kanskje hadde det vært mer på farten på morgenkvisten? Ved Synste Odde lettet en flokk med omtrent 20 heilo og to brushaner. Ved Stormark kom jeg over en art jeg hadde et lite håp om å finne i dag, nemlig en gulbrynsanger. Ved Stormark kom det og flygende to gjess. Tenkte først at det var de to grågjessene som har holdt seg på Stormark i noen uker, men gjennom kikkerten virket de for mørke til det. Når de kom nærmere og gikk inn for landing på Sengsvatnet så jeg at det var to tundragjess. Etter dette gjorde jeg flere spennende funn. Kl. 18.10 tok jeg ferga over til Austrheim igjen.

No comments:

Post a Comment