Wednesday, May 16, 2012

15 mai - Hellestveit og Vollom, Lindås



Gresshoppesanger på Hellestveit, Lindås




Gresshoppesanger på Vollom, Lindås


På vei til jobb gjorde jeg bl.a. en stopp ved Hellestveit. Fra busslommen her kunne jeg høre den svake lyden av en gresshoppesanger et godt stykke unna. Tydeligere hørte jeg lyden av bla. gjøk, orrhane og enkeltbekkasin. En flott morgenkonsert.
På vei hejm noen timer sendere stoppet jeg igjen her og gikk sørvest av innmarka. Her var fremdeles gresshoppesangeren på plass og jeg fikk tatt noen bilder.

Nesten hjemme gjorde jeg en ny stopp ved Vallevika på Vollom, ved bøkeskogen. Her ble det på lørdag funnet en gresshoppesanger. Denne var fremdeles på plass både i går, tisdag, og i dag, onsdag. Fikk noen fine bilder og videosnutter av fuglen.


Film:  http://vimeo.com/42266898

No comments:

Post a Comment