Friday, May 20, 2011

20 mai - Radøy rundt + litt til

Enda en runde på natten. Denne gangen prøvde jeg først og fremst å konsentrere meg om kjente og litt mindre kjente steder på Radøy. Det blei ikke de helt store ny funnene, men en gresshoppesanger sang ved Rognkallsekja på Hella. Samme sted som i fjor. Den andre jeg fant på Hella for to dager siden sang fremdeles på nøyaktig samme sted.
Ved Byrkjeland hørte jeg i natt med sikkerhet en gresshoppesanger vest av veien. Hørte nok den på onsdag og, men da var jeg ikke 100% sikker. På onsdag var det to fugler jeg glemte å nevne i dette området, to syngende gulspurver. Ved Åsetjørni på Austrheim var fremdels myrriksa på plass. Sang mye lavere i 04-tiden i natt enn den gjorde i mørket for et par dager siden.

I løpert av natten fant jeg 7-8 nye sivsangere.

På Fonnes spilte jeg innlyden av en litt artig svarttrost :-)



No comments:

Post a Comment