Tuesday, January 5, 2010

05.01.2010 Godt nytt år!

Etter en rolig periode angående fugleobservasjoner i julen satser jeg på litt mer aktivitet nå fremover. I dag var jeg en tur til Frekhaug og Eknes og fikk med noen observasjoner på veien. Det var svart mye fugl ved Litlebergen. Minst 750 ærfugl og mye annet som jeg ikke hadde tid til å kikke nærmere på. Etter å ha vært på Eknes gjorde jeg en stopp bl.a. på tømmerkaien på Eidsnes. Her var det 10 bergender. Vel hjemme igjen gjorde jeg n grovopptelling av kråke og ravn som trekker over huset her hver kveld. I morgen er planen å ta en bedre opptelling fra et godt utkikkspunkt noen hundre meter fra huset mitt. Da vil jeg nok kunne komme opp i over de 1000 kråkene jeg talte i dag. I dag var det kun omtrent 50 ravn som fløy over huset. For noen dager siden var det 200. Trolig har de flydd for langt nord til at jeg så de. Det var også langt flere ravn enn vanlig som trakk nordøstover.

No comments:

Post a Comment